Jako každý rok, v půli března doskákal do našich škol matematický klokan. Soutěžící zde bojují ve čtyřech kategoriích, celkové pořadí je následně zpracováno nejen za naši školu, ale také za celý okres a kraj. Zejména v nejmladší věkové kategorii letos naši žáci dosáhli velmi krásného umístění.


24.04.2017

A takto se tedy našim žákům dařilo letos (pro mimoškolní porovnání jsou zatím známé pouze výsledky za náš okres, výsledky za kraj jsou stále ve fázi zpracování):


Kategorie Cvrček (2. a 3. třídy)
Z 57 řešitelů se na naší škole nejlépe dařilo trojici Adam Karlíček (3.C) - 90 bodů, Klárka Hausdorf (3.C) - 85 bodů a Lenka Vaněčková (3.C) - 75 bodů. Adamův výkon zasluhuje pozornost, neboť tento třeťák dosáhl plného počtu bodů, což se na naší škole zatím v historii soutěže nepovedlo nikomu v žádné z kategorií. To, že se našim žákům v této kategorii opravdu dařilo, dokresluje fakt, že Adam zároveň obsadil 1. místo, Klárka 2. místo a Lenka 5. místo v našem okrese. O 4. místo ve škole a zároveň 6. místo v okrese se podělili ještě Amálka Foltová (3.B) a Vít Kubal (3.C). Za náš okres se zúčastnilo celkem 680 žáků.


Kategorie Klokánek (4. a 5. třídy)
Ze 45 řešitelů se na naší škole nejlépe dařilo trojici Jindřich Dvořák (5.C) - 102 bodů, Šimon Šindelář (5.C) - 98 bodů a Matěj Vachta (5.C) - 97 bodů. Výsledky těchto našich žáků se zároveň vešly do první patnáctky nejlepších v okrese, Jindra zde obsadil dělené 7. místo z celkového počtu 654 řešitelů.


Kategorie Benjamín (6. a 7. třídy)
Z 11 řešitelů se na naší škole nejlépe dařilo trojici Viki Hulcová (7.B) - 87 bodů - a zároveň 13. místo v okrese z celkového počtu 427 řešitelů, Martin Šubrt (7.A) - 79 bodů a Natálie Vojtová (6.A) - 69 bodů.


Kategorie Kadet (8. a 9. třídy)
V nejstarší kategorii se přihlásili pouze 3 řešitelé. Školním vítězem se stal Štěpán Kabeš (8.A) s 87 body, což zároveň znamenalo 8. místo v okrese z celkového počtu 360 řešitelů.

Všem zúčastněným děkuji za reprezentaci školy a gratuluji k dosaženým výkonům. Věřím, že i v následujících letech se našim žákům na tyto úspěchy podaří navázat a myslím, že i v případě, že se naši řešitelé neprobojují na místa nejvyšší, získají v soutěži cenné zkušenosti třeba pro přijímací zkoušky z matematiky, které mohou podobné úlohy také obsahovat.

 

 

Martin Škorpík