17.05.

Helpíkův pohár

Dne 14. 5. proběhlo v pátých třídách školní kolo Helpíkova poháru. Jedná se o soutěž dvojic ve znalostech a praktických dovednostech první pomoci.

23.03.

Beseda o problematice HIV a AIDS

V pondělí 22. 3. se žáci osmých tříd znovu vrátili k problematice HIV a AIDS. Setkali se s lektorem, preventivním pracovníkem a spoluzakladatelem České společnosti Aids pomoc panem Oldřichem Baštou. Česká společnost Aids pomoc vznikla v roce 1989 a její hlavní činností je pomoc lidem HIV pozitivním a nemocným AIDS a jejich rodinám, ale také prevence a boj proti AIDS.

23.03.

Školní kolo Biologické olympiády

Dne 22. 3. 2010 proběhlo školní kolo Biologické olympiády kategorie D (6. a 7.třída). Soutěž měla část teoretickou a poznávací. Nejlépe se s náročnými otázkami vypořádaly Markéta Nahodilová (7.A) a Katka Králová (7.B), které postoupily do okresního kola.

12.02.

Olympijské medaile

Ve dnech 1. - 5. února 2010 proběhla v Libereckém kraji již čtvrtá zimní olympiáda dětí a mládeže. V reprezentaci za Jihočeský kraj byli i dva žáci naší školy: Diana Augustinová a Michal Kozák. Oba předvedli vynikající výkon a dohromady získali celkem čtyři medaile.

10.02.

6. školní ples

Dne 5. února 2010 se v kájovském Konibaru uskutečnil již 6. školní ples. K poslechu a tanci hrála velešínská skupina Fontanela a nechyběla ani bohatá tombola.

22.12.

Vánoční turnaj dívek ve Fusvolejbalu

V úterý 22. 12. proběhl Vánoční turnaj ve fusvolejbalu, kterého se zúčastnily dívky ze 6. až 9. tříd naší školy. Celkem se přihlásilo osm družstev, jejichž výkony byly velmi vyrovnané. Přesto Tlamy ze 7.A nenašly přemožitele.

21.12.

Vánoce v 6.B

Pátek 18. 12. jsme prožili ve znamení Vánoc. Rozhodli jsme se, že si připravíme příjemný den, na kterém se každý bude aspoň trošku podílet svým nápadem. Uvařili jsme si vánoční čaj, pustili koledy a zábava mohla začít.

21.12.

Návštěva psího útulku

Ve středu 16. 12. jsme se při praktikách z biologie vydali do psího útulku. Prohlédli jsme si psinec, sklady, prostory pro kočky, výběhy, krmnou chodbu. Také jsme se dozvěděli, jak se zachovat při napadení psem, jak pomoci toulavému zvířeti.

11.12.

Tvořivé dílny a Adventní jarmark

V úterý 8.12. proběhly na naší škole výtvarné dílny, během kterých děti vytvářely různé druhy vánočních výrobků. Ty se pak prodávaly - s velkým úspěchem - během Adventního jarmarku, který se konal ve čtvrtek 10.12.

10.12.

Svatba v 6.B

V pondělí 7. 12. si žáci 6.B v rámci výchovy k občanství vyzkoušeli na radnici v Českém Krumlově svatební obřad.

01.12.

Červená stužka

1. prosince si lidé po celém světě připomínají Světový den boje proti AIDS. Právě v tomto dni proběhla celorepubliková kampaň Červená stužka, do které se zapojila i naše škola. Jednalo se o preventivně informační akci spojenou s veřejnou sbírkou .

13.11.

Florbalový turnaj

Ve dnech 11. a 12 11. se účastnila naše naši starší a mladší žáci okrskových kol ve florbalu. Starší žáci splnili hlavní cíl, a to postup do okresního kola.

22.10.

Výtvarný podzim v Boudě 6.B

V tomto týdnu proběhl ve volnočasovém klubu Bouda projekt „Výtvarný podzim v Boudě". Jednalo se o integrované výtvarné setkání, při kterém se děti seznámily s různými řemesly a jejich pracovními metodami. Naše třída (6.B) se ho také ráda zúčastnila a myslím, že jsme byli velmi spokojeni.

09.10.

Domácí mazlíčci v 7.A

Ve čtvrtek 8. 10. přišli do 7.A netradiční žáci. V hodinách přírodopisu se učíme o organismech v blízkosti člověka. Nemohli jsme proto zapomenout na naše domácí mazlíčky.

01.10.

Návštěva sportcentra

Dne 30. 9. navštívily dívky v rámci sportovní výchovy Squash a Fitness centrum v Tovární ulici. Lekci jumpingu si pro nás připravil Martin Beneš. Strávili jsme 60 minut dynamických poskoků, rychlých „sprintů" a balancování na trampolínách. Konečně jsme se po prázdninách pořádně zahřáli, protáhli a udělali tak něco zdravého pro naše tělo.

30.09.

Spaní ve škole 6.B

Nový školní rok děti ze 6. B zahájily spaním ve škole. Sešli jsme se v 18 hodin před školou a pak to začalo. Hry v knihovně (evoluce, mumie, lovec lidí, princ-princezna-drak), pak v tělocvičně (vybíjená, třískaná, různé honičky, ...) a na závěr stezka odvahy po škole. Děti měly síly a energie na rozdávání, přesto se nedalo nic dělat a muselo se jít na kutě.

29.09.

Nebojte se Bójů

Ve středu 23.9.09 třída 4.B vyrazila do Třísova po stopách pravěkých Keltů do keltského oppida. Vyjeli jsme ráno vlakem v půl deváté a celé dopoledne jsme na různých místech poblíž zříceniny hradu Dívčí Kámen plnili nejrůznější úkoly spojené s životem našich dávných předků nebo s přírodou.

29.09.

Seznamovací pobyt 6.A - Hořice

Výlet se uskutečnil ve dnech 21.9. a 22.9. v rekreačním středisku Menfis v Hořicích na Šumavě. Cílem bylo lépe se mezi sebou poznat, seznámit se s novým třídním učitelem a dobře odstartovat nový školní rok. Výlet se nám podařil. Zahráli jsme si mnoho her a užili hodně legrace.

23.09.

Odpadová olympiáda

Dne 21. 9. se třináct dívek z 3. až 7. tříd zúčastnilo Odpadové olympiády základních škol z Českého Krumlova a okolí. Jednalo se o propagační kampaň společnosti EKO-KOM na podporu třídění odpadu. Soutěžilo se v pěti disciplínách (jak znalostních, tak v rychlostních), vždy s tématem třídění odpadů. Také se dívky zapojily do stavby nejdelšího chapadla obří chobotnice.

04.09.

Sběr papíru

Sběr papíru začíná 11. 9. Přijímají se pouze úhledně svázané balíčky (ne v krabici!!) s hmotností do 10 kg/kus. Jednorázové množství nad 50 kg je nutno domluvit předem (Mgr. J.Louženský). I zde platí výše uvedený limit pro kusovou hmotnost!

19.08.

Letní školní tábor

V druhé polovině července 2009 pořádala naše škola letní tábor. Více než dvacet dětí tak poznalo krásy Třeboňska, kraje s více než čtyřmi stovkami rybníků, užilo si týden plný sportu a zábavy v přírodě.

24.06.

Písmenková slavnost 1.B

Dne 18. června se konala pro rodiče prvňáčků Písmenková slavnost. Chtěli jsme rodičům předvést, co jsme se za celý školní rok naučili a jaké jsme udělali velké pokroky. Také jsme připravili malé pohoštění. Den před besídkou jsme upekli písmenka, která se všem líbila a hlavně i dobře chutnala. Odpoledne se zaplnila třída diváky, až jsme měli obavy, abychom se do třídy všichni vešli.

23.06.

Šachový turnaj

19. 6. 2009 se v knihovně naší školy uskutečnil šachový turnaj o přeborníka ZŠ Plešivec. Své zkušenosti zde naplno zúročili bratři Dolanští, kteří navštěvují i šachový kroužek na naší škole a nedali nejmenší šanci ostatním, byť starším spolužákům.

22.06.

Nejlepší sportovci školy

Nejlepšími sportovci školy se v letošním školním roce stali Lucka Čaloudová (6.B), Páťa Massarová (9.B), Michal Kozák (7.B), Ivoš Gallistl a Honza Jedlička (oba z 9.B). Všichni žáci z 2. stupně plnili v průběhu školního roku při hodinách tělesné výchovy celkem 17 testů z volejbalu, košíkové, atletiky a gymnastiky.

18.06.

Atletický trojboj

Dne 15. 6. proběhl na atletickém stadionu v Českém Krumlově Atletický trojboj 1. stupně. Zúčastnilo se ho 14 škol z Českokrumlovska.

16.06.

Zdravé zuby

Dne 12. 6. 2009 proběhla na naší škole beseda pro pátou třídu s dentální hygienistkou paní Klárou Bajerovou. Beseda navazovala na učivo přírodovědy o trávicí soustavě člověka.

16.06.

Celostátní kolo Helpíkova poháru

Několika fotografiemi se vracíme k finále Helpíkova poháru, které se uskutečnilo poslední květnový víkend v Jeseníku. Jihočeský kraj v něm zastupovala děvčata z 5.A naší školy Monika Hanušová a Kateřina Lžičařová. Oběma patří velké poděkování za vzornou reprezentaci a přání dalších úspěchů ve škole i v mimoškolních aktivitách.

11.06.

Výlet 7.A

Ve čtvrtek se 7.A vydala na výlet do Zátoně na Šumavě. Vyrazili jsme vlakem a cestou jsme vymýšleli nové názvy obcím podél tratě. Zvládli jsme urazit čtyřkilometrovou cestu až k chatovému táboru, a to „plně naložení". Odpoledne jsme strávili v šumavských lesích turistickou vycházkou k Boubínu.

04.06.

Paintball 9.B a 8.B

Dne 1.6., na Den dětí, se vydaly třídy 9.B a 8.B na paintball do Hluboké nad Vltavou. Cesta autobusem byla dlouhá a nepohodlná, ale všichni jsme byli natěšeni v očekávání této hry.

Nebojte se Bójů

Dne 3. 6. se děti z 5.B vydaly vlakem do Třísova, kde na ně čekal program Ekocentra Šípek „Nebojte se Bójů". Naše první zastávka byla u starobylé lípy, která roste hned u vstupu do oppida. Rozdělili jsme se do skupin, zvolili náčelníka a pustili se do prvního úkolu.

Den dětí v Olšině

Na Den dětí (1. 6.) se žáci tříd 6.B, 7.B a 8.A zúčastnili v Olšině u Horní Plané akce pořádané VÚ Boletice. Program zahájila prohlídka a vernisáž výstavy v nově opravené Rybářské baště. Následovala ukázka výcviku psů.

Výlet 5.A na raftech

Ve středu 20.5.2009 se 5.A vydala na výlet na raftech po Vltavě. Autobus nás dovezl do kempu v Branné, kde se nás ujali, vybavili nás rafty, pádly a vestami, páni učitelé R. Nejedlý a M. Škorpík nám dali krátkou instruktáž o ovládání raftu a bezpečnosti na vodě a nic nestálo v cestě, abychom vyrazili.

02.06.

Turnaj ve vybíjené

Mezinárodní den dětí jsme ve škole oslavili turnajem ve vybíjené. Druháčci až páťáci byli rozlosováni do sedmi smíšených družstev a hráli systémem každý s každým. Zápasy byly velmi vyrovnané, děti bojovaly tělem i duší.

02.06.
2009

Pasování prvňáčků na čtenáře knihovny

Dne 1.června na Den dětí proběhlo slavnostní pasování prvňáčků na čtenáře knihovny.Akce začala seznámením dětí s provozem knihovny a povídáním o proběhlých akcích, kterých jsme se během roku zúčastnili. Některé děti také předvedly, jak se naučily během roku krásně číst.

Minifotbal

V úterý dne 26.5 se na českokrumlovské umělce uskutečnil Okresní turnaj v malé kopané. Turnaje se zúčastnilo 14 týmů, které byli rozděleny do dvou skupin. Naši kluci podali ve skupině výtečný výkon. Bez jediné prohry skupinu vyhráli a postoupili do semifinále.

Coca Cola CUP

Druhé kolo tohoto fotbalového turnaje nás zavedlo do Trhových Svinů, kde turnaj probíhal. Bohužel nám vůbec nevyšlo počasí. Celé dopoledne doslova „prolilo" a tak jsme byli nuceni turnaj zkrátit a vše rozhodnout v pokutových kopech.

Český Krumlov očima dětí

Žáci, navštěvující fotografický kroužek při ZŠ Plešivec se zúčastnili fotosoutěže „Český Krumlov očima dětí". Ve středu 27.5. se v Městském divadle konalo vyhlášení výsledků.

25.05.

McDonald's CUP

Ve čtvrtek 21.5.2009 se za krásného a teplého počasí uskutečnil turnaj v kopané pro žáky 4. a 5. tříd pod názvem McDonald's Cup.

20.05.

Krajské kolo Helpíkova poháru

V úterý 19. 5. se osm páťáků naší školy vydalo do Hluboké nad Vltavou, kde se uskutečnilo krajské kolo Helpíkova poháru. V zámecké zahradě pro ně byla připravena trať s pěti stanovišti. Na každém z nich dvoučlenné hlídky plnily úkoly z první pomoci.

19.05.

Putování po Českém Krumlově 3.B

Ve čtvrtek 14. 5. jsme poznávali historii a zajímavosti našeho města pomocí fotografií, kde bylo vyobrazeno něco významného a my jsme to museli najít. Hledali jsme také odpovědi na otázky z pracovního listu, které nám pomohl zodpovědět náš průvodce Míla.

15.05.

Přírodovědný výlet 1.B

Správa CHKO Třeboňsko má v lesích u Mirochova terénní stanici přestavěnou z bývalé střelnice pohraniční stráže. Kromě občasného pobytu přírodovědců jsou nejčastějšími návštěvníky děti. Místo je ideálně položené. Z jedné strany rašeliniště, z druhé rybník, ze třetí hluboké lesy se skalnatými útvary. Člověk, který není v přírodě slepý, může vyjít na kteroukoliv stranu a nudit se určitě nebude.

14.05.

Projektový den 2.stupně

Jak slavili sedmisté výročí založení Krumlova žáci ZŠ Plešivec? Přece projektovým tématickým dnem! Co to je, asi se ptáte? Žáci 6. a 9. tříd rozdělení napříč třídami do devíti skupin poznávali na deseti stanovištích rozmístěných ve škole a v jejím okolí Krumlov prostřednictvím nejrůznějších aktivit.

07.05.

Kouzelný Krumlov

Kouzelný Krumlov 2009 je jednou z oslav k příležitosti 700 let od první písemné zmínky o městě. Program proběhl 30. 4. a 1. 5. 2009 v zahradách pivovaru Eggenberg, na náměstí Svornosti, v Jezuitském sále hotelu Růže a zámecké jízdárně.

28.04.

Den Země v Městském parku

V pátek 24. dubna 1. - 4. třídy ZŠ Plešivec oslavily svátek naší planety soutěžním dopolednem v Městském parku. Přírodovědně zaměřené soutěže a aktivity připravilo Ekocentrum Šípek ve spolupráci s DDM a Gymnáziem Český Krumlov.

28.04.

Atletická olympiáda 2.stupně

Dne 24. 4. proběhla atletická olympiáda 2. stupně. Mladší žáci (6., 7. třída), starší žáci (8., 9. tř.), mladší žákyně (6., 7. tř.) a starší žákyně (8., 9. tř.) soutěžili v těchto disciplínách: běh 60m, skok daleký, vytrvalostní běh, hod míčkem (starší kategorie vrh koulí).

15.04.

Helpíkův pohár

Dne 14. 4. proběhlo v pátých třídách školní kolo Helpíkova poháru. Jedná se o soutěž dvojic ve znalostech a praktických dovednostech první pomoci.

08.04.

Exkurze do Linze

25.3.2009 se na pozvání města Český Krumlov a Linze naši žáci společně s žáky z dalších škol zúčastnili Exkurze do Linze. Co všechno zažili a shlédli je zachyceno v níže uvedených článcích dvou žáků.